ΖΗΤΟΥΜΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ - ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ - ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΠΟΤΕ ΣΥΝΕΤΕΘΗ Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ?

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Πέρα από το ερώτημα που ταλανίζει αιώνες τώρα τους μελετητές, δηλαδή ποιος είναι ο συγγραφέας του Ακαθιστου Υμνου, ενω ακόμη ερώτημα ανακύπτει. Πότε συνετέθη ο Ακάθιστος ; Και επειδή οι ιστορικές πηγές δεν το αναφέρουν, προσπαθούν οι μελετητές να προσδιορίσουν το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο εγράφη.

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ

Πολλοί έχουν συνδέσει τον Ακάθιστο και τους Χαιρετισμούς με τα ιστορικά γεγονότα της επιδρομής των Αβάρων στην Βασιλεύουσα στις 8 Αυγούστου του 626.

Οταν ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος απουσιάζε με το στράτευμα σε εκστρατεία κατά των Περσών, τότε βρήκαν αφορμή βαρβαρικά φύλα να πολιορκήσουν την Κωνσταντινουπολη.

Ο Πατριάρχης Σέργιος – ο οποίος είναι πιθανότατα ο συνθέτης του Κοντακίου ” Τη Υπερμάχω..” – ήταν αυτός που περιέφερε την ΕΙκόνα της Παναγίας των Βλαχερνών στα τείχη της Βασιλεύουσας για να στηρίξει τους λιγοστούς υπερασπιστές της.

Μετά την καταπόντιση των μονόξυλων, των σκαφών δηλαδή των Αβάρων στον Κεράτιο, μετά από αιφνίδια θαλασσοταραχή, κάτι που αποδόθηκε σε θεία παρέμβαση της Υπεραγίας Θεοτόκου, ο λαός ορθοστάδην ( δηλαδή όλοι μαζί όρθιοι ) έψαλλαν τον Ακάθιστο Υμνο ( μέρος του οποίου είναι οι 24 Οίκοι των Χαιρετισμών )

Αυτό σημαίνει ότι γνώριζαν τους Χαιρετισμούς και δεδομένου ότι δεν υπήρχαν ακόμη βιβλία προσιτά σε όλους, δηλώνει ότι ο λαός της Βασιλεύουσας τους ήξερε απέξω ( προφανώς από προφορική παράδοση και καθημερινή απαγγελία

Επομένως σίγουρα είχαν συντεθεί πριν το 626 μΧ

Αν κανείς διαβάσει τους Χαιρετισμούς ενδεχομένως να παραξενευτεί από το γεγονός ότι το πρώτο ήμισυ των Χαιρετισμών , δηλαδή οι 12 πρώτοι Οίκοι ( που χαρακτηρίζονται απο τους ειδήμονες ως το ιστορικο-αφηγηματικό τμήμα των Χαιρετισμών σε αντιδιαστολή με το δεύτερο μισό που χαρακτηρίζεται ως το θεολογικό ) αναφέρονται εξ ολοκλήρου σε γεγονότα του Ευαγγελισμού και της Γέννησεως του Κυρίου μας.

Αυτό μας δίνει αφορμή να υποθέσουμε βάσιμα ότι συνετέθησαν κατά την περίοδο του κοινού εορτασμού του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου με την εορτή των Χριστουγέννων. Και αναλογιζόμενοι ότι διαχωρισμός του κοινού εορτασμού έγινε επι βασιλείας του Αυτοκράτορος Ιουστινιανού ( περίπου το 541 μΧ ) υπολογίζεται ότι δεν μπορεί ο Ακάθιστος να εγάφη μεταγενέστερα.

Επειδή όμως όλος οι Χαιρετισμοί απηχούν σχεδόν στο σύνολο τους τις δογματικές θέσεις της Τρίτης Οικουμενικής Συνόδου, η οποοα και κατεδίκασε τον Νεστοριανισμό και Πελαγιανισμό , ουσιαστικά τις δύο εκφάνσεις του Μονοφυσιτισμού, είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι περίοδος συγγραφής των Χαιρετισμών είναι το διάστημα 431 – 541 μ.Χ

Νέες Κυκλοφορίες

Δείτε τις καινούργιες μας εκδόσεις

Τελευταία Νέα

Δωρεάν Βιβλαρίδια Χαιρετισμών

Δωρεάν Βιβλαρίδια Χαιρετισμών σε όλους

You cannot copy content of this page

Scroll to Top